Rabu, 17 Juli 2013

My Great Family’s Experience in Karanggongso Beach, Trenggalek (June, 29th 2013) & Kintamani Water Park, Ponorogo, East Java (June,30th 2013)

My Great Family’s Experience in Karanggongso Beach, Trenggalek (June, 29th 2013) & Kintamani Water Park, Ponorogo, East Java (June,30th 2013)

(Source: history from owner blogger. June, 28-30th 2013)

Thursday, 27th 2013, my fmily returned home from Surabaya about my check healthy in Fr. Pranawa. In home, I washed car. On 09.00 am, I went to General Hospital Harjono, Ponorogo for consult with dr. I Wayan and took medicine. In General Hospital. I waited for make queue. Long time, finally, I entered in internal wiring Policlinic. I met dr I wayan. I explained about result from check healthy from Surabaya by Dr. Pranala. Then, dr. I wayan give recipe medicine. Then, I farewell with dr I wayan, after that, I exit and went to Askes pharmacy for give recipe medicine. I waited for make queue. I met my mother. My mother said, if nephew will came to our home for holiday. I said “Oh my God. We were sleepy and tired after from Surabaya. Then, I could medicine. Then, I and mother must separated cause my mother will came her party. After that, I returned home. In home, I helped my father for work house. On 02:00 pm, my nephew come to my home. the name my nephew is: Dinda, VIVI, Fino, Duta. Dinda was girl from uncle Yeni and aunt Giwati, Vivi and Duta was girl and son from uncle Erfan and aunt Umi, Fino was son uncle Bayu and aunt Dwi. I helped my father to serve drink to uncle Erfan and aunt Umi. Un forget, shake hand with my uncle Erfan and unt Umi, they bring their nephew and son to my parent’s home. My mother returned home. My aunt Umi asked me for bring him. My aunt will bought clothes in Prima Fashion in Mlarak Subdistrict, Ponorogo. Then, I bring my aunt. In Prima Fshion Mlarak, my aunt bought clother for her son, Duta. After that, we returned home. I always helped my parent. On 15:00, my uncle and my aunt returned their home. On 20:00, my parent invited nephew went to town square Ponorogo. Before town square Ponroogo, we were invited a nephew, he was Risang. Risang was son from my aunt Iin. After that, we went to town square Ponorogo. In town square Ponorogo, I, my younger brother, my mother, and nephew moved up Love of pedicab (Becak Cinta), we must rent Rp10000 once circle town square Ponorogo. I and my younger brother as drove this pedicab. It was very heavy. So, I felt slowly. Finally, I finished once circle town square Ponorogo. I felt tired on my foot. then, Fino and Duta played mini car. I kept them. 1 hour, Fino and Duta felt satisfied. Then, we  were returned to my home in city or  Puspa Raya. Not far from Town Square Ponorogo for rest. In Puspa Raya, we were selep. I think nephew felt happy.
On, Friday, 28th 2013, we were returned to home in Bangsalan. In home Bangsalan, I and Vivi helped my parent for cooked. After finished cooked, we ate together, my parent invited nephew will go to Karanggongso beach in Trenggalek Regency. I said “I felt tired, but nephew will be happy.” We were attention about this recreation. Example: stock for eat, clothes, etc. beforehand, my parent must went to office and then to hospital, for took medical patient of express. It is very long time, we waited my parent for returned home. On 12:40, my parent returned home. On 12:45, we leaved from home to Karanggongso. Nephew was felt happy.
On 15:00, in Karanggongso beach, we not pay retribution, may be functionary retribution not work that day. In park area. We eat together. There were bluebottle, It is very not good while we ate together. After eat together, my parent invited nephew to moved up shup. We moved up to touris of shp for seing scenery Karanggongso Beach. Duta was very afraid, but it  is no problem. We could se beautiful scenery. After that, my parent waited in car but their nephew played sand in beach.
On 17:00, nephew finished played sand in beach. Then, they took bath in general toiled. We must pay Rp18000 about this. After that, we returned home.
On 19:00, we arrived to home. We slept, because we tired.
On, Saturday, 29th 2013, w got up. My parent invited their nephew to Kintamani Water Park in Jeruksing, Ponorogo. I attention about this.
At 13:00, we leaved home to Kintamani Water Park. In Kintamani Water Park, my parent part from our, because my father is sick. But, my parent will pinch again. My father is sick diare, because he not fit, stamina is low, because he drive from journey to First day  in Buluketro and Madiun, then next day, in Surabaya, then in Karanggongso, then today in Kintamani Water Park, I think is very tired. I, younger brother, and nephew swim in Kintamani Water Park.
At 17:00, we returned to Puspa Raya. In Puspa Raya, we were slept.

On Sunday, 30th 2013, we were returned to Bangsalan’s home, my nephew will returned their home. We hear our grandmother sick flue and confused, she is in hospital. We doesn’t know, why our grandmother sick and bring in hospital because just flue and confused? At 13:00, I, younver brother, my parent invited nephew returned to their home in Buluketro. In Buluketro, our grandmother leave hospital and she is in her home. We met grandmother. After that, my family farewell and returned home with felt tired.

IN INDONESIAN (with google translate English-indonesian):

Pengalaman saya keluarga besar di Pantai Karanggongso, Trenggalek (Juni, 29 2013) & Kintamani Water Park, Ponorogo, Jawa Timur (Juni, 30 2013)

(Sumber: sejarah dari pemilik blogger 28 Juni-30 2013.)

Kamis, 27 2013, saya pulang fmily kembali dari Surabaya sekitar saya cek sehat di Fr. Pranawa. Di rumah, aku mencuci mobil. Pada pukul 09.00 WIB, saya pergi ke Rumah Sakit Umum Harjono, Ponorogo untuk berkonsultasi dengan dr. I Wayan dan mengambil obat. Di Rumah Sakit Umum. Aku menunggu untuk membuat antrian. Lama, akhirnya, saya masuk di kabel internal Poliklinik. Aku bertemu dr I wayan. Saya menjelaskan tentang hasil dari cek sehat dari Surabaya oleh Dr Pranala. Kemudian, dr. Saya wayan memberi obat resep. Lalu, saya perpisahan dengan dr I wayan, setelah itu, aku keluar dan pergi ke apotek untuk Askes memberikan obat resep. Aku menunggu untuk membuat antrian. Aku bertemu ibuku. Ibu saya bilang, kalau keponakan akan datang ke rumah kami untuk liburan. Aku berkata "Oh Tuhan. Kami mengantuk dan lelah setelah dari Surabaya. Kemudian, aku bisa kedokteran. Kemudian, aku dan ibu harus dipisahkan membuat ibu saya akan datang pestanya. Setelah itu, aku kembali ke rumah. Di rumah, aku membantu ayahku untuk rumah kerja. Pada 14:00, keponakan saya datang ke rumah saya. nama keponakan saya adalah: Dinda, VIVI, Fino, Duta. Dinda adalah gadis dari paman dan bibi Yeni Giwati, Vivi dan Duta gadis dan anak dari paman dan bibi Erfan Umi, Fino adalah anak paman dan bibi Bayu Dwi. Aku membantu ayahku untuk melayani minuman untuk paman dan bibi Erfan Umi. Un lupa, berjabat tangan dengan paman saya Erfan dan unt Umi, mereka membawa keponakan dan anak mereka ke rumah orangtua saya. Ibuku kembali ke rumah. Bibi saya Umi meminta saya untuk membawanya. Bibiku akan membeli pakaian di Fashion Prima di Kecamatan Mlarak, Ponorogo. Kemudian, saya membawa bibi saya. Di Prima Fshion Mlarak, bibi saya membeli clother untuk anaknya, Duta. Setelah itu, kami kembali ke rumah. Aku selalu membantu orang tua saya. Pada 15:00, paman dan bibi saya kembali ke rumah mereka. Pada 20:00, orangtua saya mengundang keponakan pergi ke alun-alun kota Ponorogo. Sebelum town square Ponroogo, kami diundang keponakan, dia Risang. Risang adalah putra dari Iin bibiku. Setelah itu, kami pergi ke alun-alun kota Ponorogo. Di alun-alun kota Ponorogo, saya, adik saya, ibu saya, dan keponakan naik becak Cinta (Becak Cinta), kita harus menyewa Rp10000 sekali lingkaran alun-alun kota Ponorogo. Saya dan adik saya sebagai melaju becak ini. Itu sangat berat. Jadi, saya merasa lambat. Akhirnya, saya selesai setelah lingkaran alun-alun kota Ponorogo. Aku merasa lelah pada kaki saya. kemudian, Fino dan Duta bermain mobil mini. Aku menyimpannya. 1 jam, Fino dan Duta merasa puas. Lalu, kami kembali ke rumah saya di kota atau Puspa Raya. Tidak jauh dari Alun-alun Ponorogo untuk beristirahat. Di Puspa Raya, kami selep. Saya pikir keponakan merasa bahagia.
Pada, Jumat, 28 2013, kami kembali ke rumah di Bangsalan. Di rumah Bangsalan, saya dan Vivi membantu orang tua saya untuk dimasak. Setelah selesai dimasak, kami makan bersama, orang tua saya mengundang keponakan akan pergi ke Karanggongso pantai di Kabupaten Trenggalek. Saya berkata "Saya merasa lelah, tetapi keponakan akan senang." Kami memperhatikan tentang rekreasi ini. Contoh: stok untuk makan, pakaian, dll dahulu, orang tua saya harus pergi ke kantor dan kemudian ke rumah sakit, untuk mengambil pasien medis mengungkapkan. Ini adalah waktu yang sangat lama, kami menunggu orang tua saya untuk kembali ke rumah. Pada 12:40, orangtua saya kembali ke rumah. Pada 12:45, kita berdaun dari rumah ke Karanggongso. Keponakan terasa bahagia.
Pada 15:00, di pantai Karanggongso, kita tidak membayar retribusi, mungkin retribusi pejabat tidak bekerja hari itu. Di area taman. Kita makan bersama-sama. Ada lalat, Hal ini sangat tidak baik sementara kami makan bersama-sama. Setelah makan bersama, orang tua saya mengajak keponakan untuk pindah Shup. Kami pindah ke touris dari shp untuk seing pemandangan Karanggongso Beach. Duta sangat takut, tapi itu tidak masalah. Kita bisa se pemandangan yang indah. Setelah itu, orang tua saya menunggu di mobil, tapi keponakan mereka bermain pasir di pantai.
Pada 17:00, keponakan selesai bermain pasir di pantai. Kemudian, mereka mengambil mandi di toiled umum. Kita harus membayar Rp18000 tentang hal ini. Setelah itu, kami kembali ke rumah.
Pada 19:00, kami tiba ke rumah. Kami tidur, karena kita lelah.
Pada, Sabtu, 29 2013, w bangkit. Orang tua saya mengundang keponakan mereka ke Kintamani Water Park di Jeruksing, Ponorogo. Aku perhatian tentang hal ini.
Pada 13:00, kami pulang berdaun ke Kintamani Water Park. Di Kintamani Water Park, orangtua saya bagian dari kami, karena ayah saya sakit. Tapi, orangtua saya akan mencubit lagi. Ayahku adalah diare sakit, karena dia tidak fit, stamina rendah, karena ia berkendara dari perjalanan menuju Hari pertama di Buluketro dan Madiun, kemudian hari berikutnya, di Surabaya, maka pada Karanggongso, maka hari ini di Kintamani Water Park, saya pikir sangat lelah. Aku, adik, dan keponakan berenang di Kintamani Water Park.
Pukul 17.00, kami kembali ke Puspa Raya. Di Puspa Raya, kami tidur.
Pada hari Minggu, tanggal 30 2013, kami kembali ke rumah Bangsalan itu, keponakan saya akan kembali ke rumah mereka. Kita mendengar nenek buang sakit dan bingung, dia di rumah sakit. Kita tidak tahu, mengapa nenek kami sakit dan membawa di rumah sakit karena hanya buang dan bingung? Pada 13:00, saya, adik younver, orangtua saya mengundang keponakan kembali ke rumah mereka di Buluketro. Dalam Buluketro, nenek kami meninggalkan rumah sakit dan dia di rumahnya. Kami bertemu nenek. Setelah itu, keluarga saya perpisahan dan kembali ke rumah dengan merasa lelah.