Jumat, 21 Maret 2014

Patient’s Assessment (Eyes and Ears), in Nurse English/ Pemeriksaan Fisik (Mata dan Telinga) Keperawatan Bahasa Inggris

Patient’s Assessment (Eyes and Ears), in Nurse English

(Source/ Sumber: Pamudya, Leo A.2004. English for Professional Nurses 2.Jakarta: EPN Consultant.)
(Rewritten by/ Diketik kembali oleh: Dimas Erda Widyamarta, www.ithinkeducation.blogspot.com)

  I).            Key word: diplopic, blur, discharge, spotters, floater, acuity, bridge, regurgitate, glasses, spectacles.

II).            Questions to ask
1)      Have you ever had an eye disease?
2)      Have you ever had an eye trauma?
3)      Have you ever had an itchy eye?
4)      Have you ever had a blurred vision?
5)      Have you ever had a double vision (diplopic)?
6)      Have you ever had a spotters in your eyes?
7)      Have you ever had a floaters
8)      Have you ever had a flashes of light?
9)      Have you ever had a halo around lights?
10)  Do you use glasses?
11)  Do yo use contact lens?

III).            Other questions:
1)      Do you have diabetes?
2)      Have you taken any medication recently, for instance antibiotics or large dosage of aspirin?

IV).            Explaining what you are going to do immediately
1)      It is time for me to examine your eyes
2)      I just want to examine your eyes
3)      I would like to examine your eyes
4)      I am going to examine your eyes
5)      I need to examine your eyes

V).            Instructions:
1)      Just follow my instruction+ (one of the expressions below)
2)      Please + (one of the expressions below)
3)      Now, I want you to + (one of the expressions below)

VI).            Visual Acuity:
1)      read this newspaper without wearing glasses
2)      read this letter (written on the Snellen eye chart)

Can you tell me what letter it is?
Can you see the print clearly?

VII).            Visual fields:
1)      Sit in fron of me
2)      Look at my eye
3)      Close one eye with your palm hand
4)      Look at the movement of my finger/ this object
5)      State when you first noticed it

VIII).            Extra ocular movement test
1)      Look straight toward me
2)      Keep your head motionless/ keep your head steady
3)      Follow the movement of my finger with your eyes, keep your head still.

IX).            Accommodation test
Just stay here, look at the wall in the distance
1)      I want to move my finger toward your nose, look at my finger
2)      I want to move my finger toward your nasal birdge, look at my finger

X).            External eye assessment
1)      I need to check your lid position, now close both eyes
2)      I need to check upper eye lid, now raise your eyebrows
3)      I need to press here gently
4)      I need to check your cornea, now look up, I’m going to shine your ye with this light

XI).            Question to ask:
1)      Have you ever had ear disease?
2)      Have you ever had ear itching?
3)      Have you ever had ear discharge?
4)      Have you ever had ringing of the ears (tinnitus)?
5)      Do you use I hearing aids?

XII).            What do you say when you are going to insert the tip of an echoscope into the ear canal?

XIII).            Explaining what you are going to do immediately
1)      It is time for me to check your ears
2)      I just want to check your ears
3)      I would like to check your ears
4)      I am going to check your ears
5)      I need to check your ears
6)      Now, let me check your ears

XIV).            Instructions:
1)      Just follow my instructions
2)      Please....
3)      Now, I want you to.....
4)      Would you........

XV).            Hearing acuity test
1)      Put off your hearing aids
2)      Close your eyes
3)      (now I want to whisper “nine four”) repeat what I mentioned

XVI).            If you suspect a loss of hearing, perform a tuning fork test Webber’s test:
1)      Now I put this in the middle of your forehead
2)      Can you listen to the sound equally in both ears?
3)      Do you listen to the sound better in one ear?

XVII).            Rinse test (listening to the length of the vibration of the tuning fork)

Listen to this... tell me when sound is not longer heard.

IN INDONESIAN (with google translate English-indonesian):

Pasien Assessment ( Mata dan Telinga ) , di Nurse Inggris

(Sumber / Sumber : . Pamudya , Leo A.2004 Bahasa Inggris untuk Perawat Profesional 2.Jakarta : Konsultan EPN . )
( Ditulis ulang oleh / Diketik book value Diposkan oleh : Dimas Erda Widyamarta , www.ithinkeducation.blogspot.com )

I) . Kata kunci : diplopic , blur , debit , pengadu , pelampung , ketajaman , jembatan , muntah , kacamata , kacamata .

II ) . Pertanyaan untuk bertanya
1 ) Apakah Anda pernah memiliki penyakit mata ?
2 ) Apakah Anda pernah memiliki trauma mata ?
3 ) Apakah Anda pernah memiliki mata gatal ?
4 ) Apakah Anda pernah memiliki penglihatan kabur ?
5 ) Apakah Anda pernah memiliki penglihatan ganda ( diplopic ) ?
6 ) Apakah Anda pernah memiliki spotters di mata Anda?
7 ) Apakah Anda pernah memiliki floaters
8 ) Apakah Anda pernah memiliki kilatan cahaya ?
9 ) Apakah Anda pernah memiliki halo sekitar lampu ?
10 ) Apakah Anda menggunakan kacamata ?
11 ) Apakah lensa kontak menggunakan yo ?

III ) . Pertanyaan lain :
1 ) Apakah Anda memiliki diabetes ?
2 ) Apakah Anda mengambil obat apa pun baru-baru ini , misalnya antibiotik atau dosis besar aspirin ?

IV ) . Menjelaskan apa yang Anda akan lakukan segera
1 ) Ini adalah waktu bagi saya untuk memeriksa mata Anda
2 ) Saya hanya ingin memeriksa mata Anda
3 ) Saya ingin memeriksa mata Anda
4 ) Saya akan memeriksa mata Anda
5 ) Saya perlu memeriksa mata Anda

V ) . instruksi :
1 ) Cukup ikuti instruksi saya + ( salah satu ekspresi di bawah ini )
2 ) Silakan + ( salah satu ekspresi di bawah ini )
3 ) Sekarang , saya ingin Anda + ( salah satu ekspresi di bawah ini )

VI ) . Visual Ketajaman :
1 ) membaca koran ini tanpa memakai kacamata
2 ) membaca surat ini ( ditulis pada chart mata Snellen )

Bisakah Anda ceritakan apa surat itu ?
Dapatkah Anda melihat print dengan jelas ?

VII ) . Bidang Visual :
1 ) Duduk di fron saya
2 ) Lihatlah mata saya
3 ) Tutup satu mata dengan telapak tangan Anda
4 ) Lihatlah gerakan jari saya / object ini
5 ) Negara ketika Anda pertama kali melihat itu

VIII ) . Ekstra uji gerakan mata
1 ) Lihat lurus ke arahku
2 ) Jaga kepala Anda bergerak / menjaga kepala Anda tetap stabil
3 ) Ikuti gerakan jari saya dengan mata Anda , menjaga kepala Anda tetap .

IX ) . akomodasi uji
Hanya tinggal di sini , melihat dinding di kejauhan
1 ) Saya ingin menggerakkan jari saya ke arah hidung Anda , melihat jari saya
2 ) Saya ingin menggerakkan jari saya ke arah Birdge hidung Anda , melihat jari saya

X ) . Penilaian mata eksternal
1 ) Saya perlu memeriksa posisi tutup Anda , sekarang menutup kedua mata
2 ) Saya perlu memeriksa kelopak mata atas, sekarang menaikkan alis Anda
3 ) Saya harus menekan lembut di sini
4 ) Saya perlu memeriksa kornea Anda , sekarang melihat ke atas, aku akan bersinar berarti kamu dengan cahaya ini

XI ) . Pertanyaan untuk bertanya :
1 ) Apakah Anda pernah memiliki penyakit telinga ?
2 ) Apakah Anda pernah memiliki telinga gatal ?
3 ) Apakah Anda pernah memiliki telinga debit ?
4 ) Apakah Anda pernah memiliki dering dari telinga ( tinnitus ) ?
5 ) Apakah Anda menggunakan alat bantu dengar aku ?

XII ) . Apa yang Anda katakan ketika Anda akan memasukkan ujung dari echoscope ke dalam liang telinga ?

XIII ) . Menjelaskan apa yang Anda akan lakukan segera
1 ) Ini adalah waktu bagi saya untuk memeriksa telinga Anda
2 ) Saya hanya ingin memeriksa telinga Anda
3 ) Saya ingin memeriksa telinga Anda
4 ) Saya akan memeriksa telinga Anda
5 ) saya perlu memeriksa telinga Anda
6 ) Sekarang , biarkan aku memeriksa telinga Anda

XIV ) . instruksi :
1 ) Cukup ikuti instruksi saya
2 ) Silakan ....
3 ) Sekarang , saya ingin Anda .....
4 ) Apakah Anda ........

XV ) . Mendengar tes ketajaman
1 ) Menunda alat bantu dengar Anda
2 ) Tutup mata Anda
3 ) ( sekarang saya ingin berbisik " ​​sembilan empat " ) mengulangi apa yang saya sebutkan

XVI ) . Jika Anda mencurigai hilangnya pendengaran , melakukan tes tes Webber garpu tala ini :
1 ) Sekarang saya menempatkan ini di tengah-tengah dahi Anda
2 ) Dapatkah Anda mendengarkan suara sama di kedua telinga ?
3 ) Apakah Anda mendengarkan suara yang lebih baik di satu telinga ?

XVII ) . Uji Bilas ( mendengarkan panjang getaran garpu tala )
Dengarkan ini ... memberitahu saya ketika suara tidak terdengar lagi .